letter

Site-ul "pentru bifă" sau "bani pe aer"

14 Iulie 2017 ,11:00

Din păcate, majoritatea clienților din Moldova creează site-uri web "pentru bifă" și "aruncă bani în vînt".

Dar de ce se creează site-uri ”pentru bifă”? E simplu. Dacă concurentul are un site iar DVS nu aveți – înseamnă că nu sunteți modern ceea ce poate afecta negativ imaginea companiei – deci trebuie creat un site cît mai rapid și cu efort minim.  Cel puțin așa gîndesc mulți clienți.

Astăzi, fiecare afacere trebuie să fie reprezentată în mod corespunzător pe internet - așa cred eu, dar nu toți clienții tratează cu toată responsabilitatea această „reprezentare“. În rezultat, avem mai mult de jumătate de site-uri din Moldova create „pentru bifă“ de către neprofesioniști, în plus, astfel de site-uri nu sunt în esența sa funcționale și nu îndeplinesc sarcinile stabilite, iar în cel mai rău caz, clientul nu stabilește nici o sarcină.

Desigur, în cele din urmă, toți rămîn mulțumiți, clientul povestește tuturor că are site (primele câteva zile), iar executorul este bucuros că a reușit să ceeze încă un site  în cîteva zile. Ca urmare, într-un timp scurt, site-ul este uitat de toată lumea inclusiv de client. Deseori se întimplă că după o lună – două după lansare, site-ul nu este completat cu informații ci a rămas în strarea în care fost predat clientului.

Astfel de site-uri nu aduc nici o recunoaștere companiei, și cel mai  amuzant este că nimeni nu știe despre aceste site-uri cu excepția companiei în sine. Utilizatorii care intră pe aceste site-uri pleacă imediat fără a primi răspunsuri la întrebări. Cel mai trist în acestă situație este că numărul astfel de site-uri „fantome“ este în creștere, clienții nu înțeleg gravitatea reprezentării corecte a companiei pe Internet, iar executorii nu sunt întotdeauna în măsură să explice semnificația acesteia. Mai multe puteți citi în articolul nostru "Ce este un site rău".

Cum creăm in site bun, nu ” pentru bifă”?  E simplu. Clientul trebuie să înțeleagă pentru ce are nevoie de site, ce sarcini trebuie să îndeplinească site-ul, la ce întrebări ar trebui să răspundă, care sunt principalele obiective și așteptări. Doar prin formarea clară a cerințelor se poate crea site web de calitate care să îndeplinească toate sarcinile și, bineînțeles, alegerea unei companii pentru executarea lucrărilor joacă un rol important în acest sens.

Sunt sigur că toate afacerile din Moldova vor fi transferate mai devreme sau mai târziu pe Internet. Dar cum ele vor fi reprezentate acolo?  În primul rând, acest lucru depinde de eforturile comune ale tuturor părților. Apropo, în articolul "Rezervaţi-vă timp pentru lucruri importante!", specialistul nostru în marketing spune despre abordarea corectă a procesului de creare a site-ului și alegerea Executorului. Sarcina Executrului este de explica clientului  că site-ul "pentru bifă" este o pierdere de bani fără sens (acești clienți nu se reîntorc la Executor). Sarcina Clientului este să formuleze corect sarcinile Executorului.

"Întrebarea pusă corect este jumătate din răspuns."

Alexandr Rusu
Art-director al companiei «Uniweb
».